Katarina Edlund Holmberg
HR chef

Hemköp AB


-Varför valde ni i företagsledningen att samarbeta med MakeEpicWorkEasy?

"Det kändes väldigt naturligt då vi hade ett bra samarbete med dem i  driftsorganisationen. De butiker som startat och gått deras utbildningsprogram var ju lyriska. Det var viktigt att den resa vi i företagsledningen skulle starta hade en stark förankring och koppling till hela verksamheten.

Att vi alla oavsett kontor eller butik hade samma grundsyn på vad KundSmart är och vad det innebär för oss alla i arbetssätt, kultur och ledarskap. Vi skulle ju vara en förebild och efterfråga och leda den stora förändringsresan för Hemköp."


-Ni valde även att jobba med företagsledningen som grupp - VARFÖR?

"Precis som andra grupper behövde vi utveckla företagsledningen som team. Att lära känna varandra, hitta arbetssätt och kultur som leder till att vi utmanar, stöttar varandra.

Säkerställa att vi jobbar mot samma mål och delade bilden av vilka som var våra kritiska framgångsfaktorer. Bygga tillit, respekt och driv. Genom att jobba med er kunde jag som HR chef delta som en i teamet."


-Hur jobbar Leo och Peter, vad har de som andra inte har?

"Det vi alla uppskattade var upplägget på dagarna. Att genom praktiska övningar få uppleva saker tillsammans.

Att genom praktisk övning, reflektion och diskussion få insikt i ens egen förmåga, teamets styrkor/svagheter och vad som krävs för att vi tillsammans skulle lyckas. Göra göra göra.

Så mer praktik och mindre teori."


-Skapade resan något resultat?

"Som önskat fick vi en större sammanhållning i gruppen, tajtare som team. Alla växte som individer vilket gynnade helheten. Målbilden blev tydligare och vårt bidrag som team för att säkra att vi skulle lyckas.

Vi hade roligare tillsammans!"